Jesteś tutaj: Start
Od Mateusza z klasy 3
Na lekcji biologii pani pyta uczniów:
- Proszę wymienić pięć drapieżników.
- Jeden lew i cztery tygrysy - odpowiada Jaś.
Pani przedszkolanka pomaga dziecku założyć wysokie, zimowe butki. Szarpie się, męczy, ciągnie.
- No, weszły!
Spocona siedzi na podłodze, a dziecko mówi:
- Ale mam buciki odwrotnie.
Pani patrzy, faktycznie! No to je ściągają, mordują się, sapią. Wciągają je znowu, sapią, ciągną, ale nie chcą wejść.
- Uuuf, weszły!
Pani siedzi, dyszy, a dziecko mówi:
- Ale to nie moje buciki.
Pani niebezpiecznie zwęziły się oczy. Odczekała i znowu szarpie się z butami... Zeszły!
Na to dziecko:
- Bo to są buciki mojego brata ale mama kazała mi je nosić.
Pani zacisnęła ręce mocno na szafce, odczekała, aż przestaną jej się trząść i znowu pomaga dziecku wciągnąć buty. Wciągają, wciągają, weszły!
- No dobrze, - mówi wykończona pani - a gdzie masz rękawiczki?
- W bucikach.
W szkole na matematyce pani pyta Jasia:
- Jasiu co to jest kąt??
Jasiu na to:
- Kąt to najbrudniejsza część mojego pokoju
Nauczycielka mówi do ucznia:
- Ten rysunek jest bardzo dobry.
Przyznaj się, kto ci go zrobił: ojciec czy matka?
- Nie wiem, ja już spałem - odpowiada uczeń.
- Tato, mój nauczyciel polskiego pochwalił mnie dzisiaj.
- Naprawdę? Co powiedział?
- Powiedział, że piszę jak lekarz z 30-letnią praktyką.
Nauczyciel sprawdza zadanie domowe...
- Otwórzcie zeszyty... Jagoda, kiedy odrabiasz lekcje?
- Po obiedzie.
- To czemu tej pracy domowej nie odrobiłaś?
- Bo jestem na diecie.
Od Mateusza z klasy 2:Spotyka się dwóch malców przed przedszkolem:
- Wiesz, że mój tata pływa w marynarce? - mówi jeden
- A mój w kąpielówkach ?
Od Kamila z klasy 6
Pani Dyrektor szkoły przechodzi korytarzem obok klasy, z której słychać straszny wrzask. Wpada, łapie za rękaw najgłośniej wrzeszczącego, wyciąga go na korytarz i stawia w kącie. Po chwili z klasy wychodzi kolejnych trzech młodzianów, którzy pytają:
- Czy możemy już iść do domu?
- A z jakiej racji?
- No... przecież skoro nasz nowy pan od biologii stoi w kącie, to chyba lekcji nie będzie, prawda?
Nauczyciel języka polskiego pyta uczniów:
- Jak brzmi liczba mnoga do rzeczownika "niedziela"?
- Wakacje, proszę pani!
Na lekcji języka polskiego nauczyciel pyta:
- Czym będzie wyraz "chętnie" w zdaniu: "Uczniowie chętnie wracają do szkoły po wakacjach."?
Zgłasza się Jasio:
- Kłamstwem, panie profesorze!
Przeczytałeś trylogię Sienkiewicza?
- To trza było przeczytać?
- Tak, na dzisiaj.
- o jej, a ja przepisałem...
Ojciec pyta syna:
- Co robiliście dziś na matematyce?
- Szukaliśmy wspólnego mianownika.
- Coś podobnego! Kiedy ja byłem w szkole, też szukaliśmy wspólnego mianownika! Że też nikt go do tej pory nie znalazł...
Nauczyciel WF każe dzieciom robić "rowerek".
Wszyscy wykonują ćwiczenie, tylko Jasio położył się na plecach i trzyma nieruchomo nogi w górze.
- A Ty dlaczego nie ćwiczysz?
- A ja jadę z górki...
Jasio pyta się nauczycielki:
- Czy można karać dzieci za coś czego nie zrobiły?
- Oczywiście że nie.
- To ja nie zrobiłem zadania domowego.
Od Oliwiera z klasy 8. Pisze, że to historia prawdziwa.Młody ksiądz po raz pierwszy udzielał sakramentu małżeństwa. Podczas ceremonii zapomniał jakie imię ma pan młody. Podszedł więc do nowożeńca i po cichu go zapytał:
- Jak pan ma na imię? Ten nic nie odpowiedział.
- Jak pan ma na imię? – ponownie zapytał ksiądz. Dalej cisza.
- No, jak pan ma na imię? Pan młody, przestraszony tym, że nawet w takiej sytuacji ksiądz go egzaminuje, wreszcie odpowiedział: - Pan ma na imię Jezus Chrystus.
Jeszcze inne, śmieszne dowcipy.
- Jasiu! Dlaczego znowu się spóźniłeś?
- Bo przed szkołą jest taki znak: UWAGA, ZWOLNIJ!
- Ciociu, wetknęłabyś nos w gniazdo szerszeni?
- Ależ Jasiu, co też ci przyszło do głowy?
- Bo mamusia mówiła, że ty wszędzie wtykasz nos.
Dziadzio Stasio parkuje starego malucha przy Sejmie.
- Panie, zjeżdżaj pan stąd!- woła ochroniarz. To jest Sejm, tu się kręcą posłowie i senatorowie!
- Ja się nie boję, mam alarm!
Dyrektor do sekretarki:
- Czy zamieściła pani już to ogłoszenie, że szukamy nocnego stróża?
- Oczywiście panie dyrektorze.
- I jaki efekt?
- Natychmiastowy, okradli nam magazyn.
-Tato, wiesz jakich słów używamy w szkole najczęściej?
- Nie wiem.
- Zgadłeś!
11 marca 2020 r. odbył się Szkolny Konkurs Mitologiczny. W konkursie wzięło udział 14 uczniów z klas V- VIII.
Uczniowie musieli wypełnić test, w którym pojawiły się m. in. pytania dotyczące atrybutów poszczególnych bogów oraz znajomości najważniejszych mitów greckich. Ponadto trzeba było rozwiązać krzyżówkę oraz rozkodować zdanie.
Uczniowie, którzy rozwiązali test najlepiej to:
Barbara Leś (klasa 5a) - I miejsce
Aleksander Krzeczowski (klasa 7a) - II miejsce
Amelia Strach (klasa 5a) - III miejsce
Julia Strach (klasa 8a) - wyróżnienie
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Nagrody i dyplomy zostaną wręczone przy najbliższym możliwym spotkaniu.
Każdy z nas doświadcza czasem pewnych trudności, czy dolegliwości psychicznych. To nic niezwykłego. Zdrowa psychika nie oznacza braku złego samopoczucia. Warto jednak pamiętać, że utrzymanie zdrowia psychicznego może nam pomóc w zmaganiu się z przeciwnościami losu.
Czym jest Zdrowie psychiczne?
Jest stanem, na który składają się trzy aspekty:
• dobra kondycja zdrowotna,
• poczucie komfortu psychicznego,
• utrzymywanie prawidłowych relacji społecznych.
Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
Powraca temat : bądź aktywny fizycznie
Możesz pomyśleć, że aktywność fizyczna nie ma wpływu na naszą psychikę. A jednak badania potwierdzają, że osoby, które poświęcają około 30 minut dziennie na jakąkolwiek aktywność fizyczną (spacer z psem, spacer do pracy, ćwiczenia gimnastyczne, jazda na rowerze itd.) rzadziej chorują na depresję, rzadko skarżą się na znużenie i zmęczenie. Aktywność fizyczna poprawia także koncentrację umysłu oraz sprawność intelektualną. Odpowiednio długi (tj. 6-8 godzin), nieprzerwany sen w zaciemnionym pomieszczeniu ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i kondycję psychiczną. Niedobór snu zwiększa problemy z koncentracją, ma wpływ na rozdrażnienie i nastawienie do kolejnego dnia.
: odżywiaj się regularnie
Pełnowartościowe i regularnie spożywane posiłki, odpowiednie nawodnienie organizmu, a także sposób, w jaki jemy (czy mamy czas na jedzenie? Czy może jemy oglądając telewizję, w samochodzie, przy komputerze? Jak to jedzenie jest podane? Estetyka otoczenia też ma ogromny wpływ na samopoczucie - to wszystko oddziałuje na naszą kondycję psychiczną.
: komunikuj się:
- z sobą samym
Równie ważnym sposobem na zachowanie dobrego zdrowia psychicznego jest język, jakim się posługujemy. I tak, przesadne uogólnienia, używanie słów „nie mam czasu”, „nigdy”, „zawsze”, „za trudne”, „wszystko”, „to niemożliwe” determinują nasze zachowania - wierzymy w to, że ” to czego się uczę jest za trudne”, „nigdy tego nie osiągnę”, „wszystko zepsułem”, „nic mi się nie udaje”. Negatywnie nacechowane komunikaty sprawiają, że obniża się poczucie własnej wartości. Wypowiadając takie zdania, przestajemy nad sobą pracować, uczyć się, rozwijać. Podobnie rzecz ma się z porażkami - często traktujemy je jak przysłowiowy „koniec świata” i życiową tragedię, tymczasem możemy je traktować jako wskazówki do tego, by sukces osiągnąć inną drogą, niż planowaliśmy. A to prowadzi do dalszego rozwoju.
- z otoczeniem
Przebywaj z ludźmi, którzy są pozytywnie nastawieni do świata. Przebywanie w gronie osób, których obecność nas drażni, które są agresywne względem innych sprawia, że zaburzone jest nasze poczucie bezpieczeństwa. Dobrym rozwiązaniem jest zmiana środowiska i odcięcie się od takich ludzi. Podobnie jest z osobami, które ciągle narzekają, marudzą, nic im się nie podoba i są pesymistycznie nastawione do innych i do siebie. Ważna jest świadomość, że takich osób nie zmienimy. Zmienić możemy jedynie siebie.
:ciesz się z drobnych rzeczy
Czy umiesz „kontaktować się” z własnymi emocjam? Czy nie jest tak, że ciągle żyjemy w pośpiechu i zapominamy cieszyć się drobnymi rzeczami? Kiedy pozwoliliśmy sobie na radość, uśmiech, na złość i smutek? Czy umiemy nazywać to, co czujemy? „Czuję się smutny, ponieważ...”, „Jestem rozzłoszczona, bo...”. Takie proste komunikaty i nazywanie emocji sprawiają, że uczymy się m.in. odpowiedzialności za swoje zachowania.
Jak trenować pozytywne myślenie? Zobacz filmik, tylko 4 minuty.
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-dbac-o-dobry-nastroj
: nazwij swoje marzenia
Abyś mógł przyjąć obecny stan życiowy, nie uciekaj od tego, co jest „tu i teraz”. Nie możemy także zapominać o naszych marzeniach, o wyznaczaniu kolejnych celów i realizowaniu ich z całą konsekwencją i radością. Nawet, jeśli ich osiągnięcie jest trudne, warto popatrzeć na korzyści, jakie czekają na końcu tej drogi. Również stawianie prostych pytań, takich jak: „Czego mi brakuje w tym miejscu, w którym jestem? Co czuję? Jakich zmian chcę i czy mam na nie wpływ?”, pomaga zwerbalizować nasze potrzeby i czerpać radość z życia.
: śmiej się jak najwięcej
5 minut śmiechu jest równe 20 minutom relaksacji. Śmiech pobudza nasz system sercowo-naczyniowy, dostarczając mu dużą dawkę tlenu, porównywalną z ćwiczeniami fizycznymi. Co więcej, szczery śmiech pobudza do pracy aż 80 mięśni całego ciała i podobnie jak relaksacja, obniża produkcję hormonów stresu! Obejrzyj dobrą komedię, powspominaj z kimś bliskim zabawne historie z Waszego życia! Pozytywne skutki dla zdrowia są niezaprzeczalne!
Materiał źródłowy:
https://www.mp.pl/pacjent/psychiatria/aktualnosci/151284,jak-dbac-na-co-dzien-o-zdrowie-psychiczne
https://www.gdansk.pl/download/2017-02/85826.pdf
Relaksacje dla najmłodszych:
https://www.youtube.com/watch?v=p9h8SChtrjI
https://www.youtube.com/watch?v=tRSEaTcHUII – przed zaśnięciem
https://www.youtube.com/watch?v=8unGIurRsXo – kotek
https://www.youtube.com/watch?v=t2cRatw2cko – Opowiadania do chichotania" audiobook opowiadania Renaty Piątkowskiej
https://pieknoumyslu.com/techniki-relaksacyjne-gry-dzieci/- 9 gier wzmacniających psychikę dzieci
Muzyka relaksacyjna dla wszystkich:
https://www.youtube.com/watch?v=SCjAEV2v6JU
Jak radzić sobie ze stresem:
https://www.pokonajlek.pl/jak-radzic-sobie-ze-stresem/
Propozycje ćwiczeń:
https://www.moodcafe.co.uk/media/23651/Relaxation%20exercises%20in%20Polish_cwiczenia%20relaksacyjne.pdf
ŚMIEJMY SIĘ !
Zapraszamy do udziału w tworzeniu Szkolnej Księgi Dowcipów.
Jeśli ubawił Cię jakiś dowcip, śmieszne zdarzenie, przeżyłeś komiczną sytuację, prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W nagrodę Twój dowcip znajdzie się w Szkolnej Księdze Dowcipów, którą umieścimy na stronie internetowej naszej szkoły. Zyskasz pozytywny wpis z zachowania.
POWIEDZ COŚ MIŁEGO Miłe słowa potrafią zdziałać cuda – nawet najbardziej szary dzień staje się bardziej przyjazny, a samoocena idzie mocno w górę…
Zachęcam, aby w najbliższym tygodniu każdy, kto przeczyta tę wiadomość postarał się powiedzieć coś miłego swoim najbliższym .
„Miasta Europy” to projekt, w którym udział wzięli chętni uczniowie z klasy II. Nadesłane prace są bardzo ciekawe i różnorodne. Możemy zobaczyć zdjęcia, rysunki, plakaty, opisy znanych miejsc i ciekawostki.
Autorzy prac to:
Klaudia Jankowska
Gabriela Iżyk
Milena Babraj
Patryk Świętek
Gabriela Korbut
Stanisław Kępka
Paulina Majewska
Dominika Biernat
Znaczenie ruchu (kliknij tutaj)
Ćwiczenia ogólnorozwojowe do ćwiczenia w domu
Zasady są następujące: każde ćwiczenie powtórz 12 razy (przy podziale na strony po 12 razy na każdą stronę). Trening wykonuj 3 razy w tygodniu, między poszczególnymi treningami zachowuj przynajmniej 1 dzień przerwy.
Ćwiczenie 1.
Zrób skłon i dotknij palcami przeciwległej stopy. Wyprostuj się i otwierając klatkę piersiową, wyciągnij rękę za siebie.
Ćwiczenie 2.
Połóż się twarzą do podłogi. Wyciągnij ręce przed siebie, unieś klatkę piersiową nad podłoże i uginając łokcie ściągaj dłonie do tyłu.
Ćwiczenie 3.
Zrób przysiad. Z wydechem wyprostuj się wspinając się na palce. Dla utrudnienia w dłoniach możesz trzymać hantle.
Ćwiczenie 4.
Zrób deskę na wyprostowanych ramionach. Unieś jednocześnie prawą rękę i lewą nogę. Wytrzymaj 2-3 sekundy, opuść. Powtórz na drugą stronę.
Ćwiczenie 5.
Połóż się na brzuchu. Naprzemiennie podnoś prawą rękę i lewą nogę, i odwrotnie.
Ćwiczenie 6.
Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach. Ramiona wyciągnij wzdłuż ciała lub skrzyżuj na klatce piersiowej. Z wydechem napnij pośladki i unieś miednicę do góry. Z wdechem opuść.
Ćwiczenie 7.
Stań prosto, wciągnij brzuch, wyprostuj plecy. Z wdechem zrób krok do przodu i ugnij oba kolana pod kątem prostym. Jednocześnie wyciągnij ręce do góry. Z wydechem powróć do pozycji startowej.
Ćwiczenie 8.
Leżąc przodem na przedramionach unieś wyprostowane ramię do przodu. Wykonaj ręką okrężny ruch w tył i po czym wróć do pozycji początkowej bez uginania ręki w stawie łokciowym.
Z okazji święta Konstytucji 3 Maja uczniowie klas I i II wzięli udział w konkursach patriotycznych. Pierwszy polegał na rozwiązaniu testu online na podstawie informacji zdobytych po obejrzeniu filmu pt. „Spotkanie z mistrzem. Jan Matejko. Konstytucja 3 maja 1791” .
Laureaci konkursu z klasy I
I miejsce – Leon Leś
II miejsce – Milena Duras
III miejsce – Patryk Twardosz
Laureaci konkursu z klasy II
I miejsce – Stanisław Kępka
II miejsce - Dominika Biernat
III miejsce – Wiktoria Barska i Patryk Świętek
Zwycięzcom gratulujemy!!!
Drugim konkursem był konkurs plastyczny. Uczniowie mogli wykonać pracę dowolną techniką na wybrany temat:
1.Majowe święto.
2. Polska, moja Ojczyzna.
Laureaci konkursu z klasy I
I miejsce- Milena Duras i Rafał Solarz
II miejsce- Maja Dziedzic
III miejsce- Leon Leś i Patryk Twardosz
Laureaci konkursu z klasy II
I miejsce – Gabriela Iżyk i Patryk Świętek
II miejsce – Maja Krzeczowska i Stanisław Kępka
III miejsce – Emilia Banaś i Milena Babraj
3 maja 2020 r. w południe Wójt Gminy Kłaj, pan Zbigniew Strączek złożył kwiaty pod Pomnikiem Niepodległości w Targowisku. W uczczeniu 229. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja towarzyszyli mu: pani Anna Fortuna – Prezes Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Targowisko, pan Mieczysław Piwowar – Sołtys Targowiska i Patrycja Winzer – Dyrektor Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Targowisku.
Tegoroczne obchody zostały zmienione ze względu na epidemię Covid-19 i obowiązujące przepisy. Nie można było powszechnie brać udziału we Mszy Św., ograniczenie funkcjonowania szkół spowodowało, że nie odbyła się uroczysta akademia przygotowana przez uczniów.
Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy pamiętali o biało – czerwonej fladze:
https://drive.google.com/open?id=1bKWEp8pappoYRHczTc6DZFkP1svGPr-O
W każdych czasach jest miejsce na patriotyzm. Dziś nie możemy wspólnie, w dużym gronie odśpiewać Hymnu Państwowego, ale możemy być wyczuleni na wspólne dobro. Dziś koniecznie powinniśmy nosić maseczki, pozostawać w domu – te działania pozwalają uchronić innych przed zarażeniem. Przestrzeganie przepisów to wartość; szacunek dla prawa i praworządności jest dziedzictwem, które zostawili nam nasi przodkowie – twórcy Konstytucji 3 Maja.
PW